Większość naszych beneficjentów pracuje, trenerzy monitorują zatrudnienie – tam gdzie jest to możliwe jeżdżą osobiście, z częścią uczestników pozostają w kontakcie telefonicznym.
W zakładach pracy obowiązują zaostrzone zasady bezpieczeństwa, dlatego trenerzy pracują w maseczkach z zachowaniem wszystkich zasad ostrożności.
Wiosna obudziła się już w pełni, dlatego dużo pracy mają pracownicy terenu zewnętrznego – muszą zadbać o zieleń wokół miejsc swojej pracy. Część z nich, jak pan Przemek otrzymała nowe odpowiedzialne zadania – szykuje on teren na nowy plac zabaw dla dzieci, który stanie przed hotelem.
Niektórzy z pracujących uczestników muszą przełamać dotychczasowe schematy i w związku z zasadami bezpieczeństwa pracują na dwie zmiany. Musimy być elastyczni, to się przydaje w życiu prywatnym jak i w pracy. Mimo początkowych obaw świetnie się odnajdujemy!
Wiedza i umiejętności z zakresu korzystania z technologii IT wzrosła wśród uczestników gdańskiego centrum DZWONI. Grupy wsparcia odbywają się online, i cieszą się dużym zainteresowaniem. Wymagało to zainstalowania i opanowania skype, ale przy wsparciu trenerów się udało i aktualnie każdy zainteresowany może korzystać z grup wsparcia J .
Również pracownicy Centrum Dzwoni się rozwijają – poza prowadzeniem grup wsparcia, wciąż powstają filmiki instruktarzowe na temat ćwiczenia umiejętności zawodowych w domu.
Pamiętaliśmy oczywiście o dniu godności! Nie mogliśmy niestety spędzić go wspólnie, ale poruszaliśmy temat godnego uczestnictwa w życiu społecznym na grupie, wspominaliśmy też zeszły rok, kiedy mogliśmy być razem.
Trwa rekrutacja. Ze względu na panujące warunki trochę wolniej niż zazwyczaj. Jesteśmy na etapie wdrażania procedur bezpieczeństwa i już niedługo będziemy mogli spotykać się z nowymi uczestnikami w biurze.