Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie - Centrum DZWONI

Pracodawcy klientów Centrum DZWONI w Warszawie w związku z wprowadzonymi przez rząd restrykcjami w znacznym stopniu ograniczyli swoją działalność. Pracownicy wykorzystują zaległe urlopy lub korzystają z urlopów wypoczynkowych, a także bezpłatnych. Część pracodawców korzystających ze wsparcia, które oferuje tarcza antykryzysowa, zdecydowała o zastosowaniu postojowego dla zatrudnionych osób z niepełnosprawnością.

Wśród naszych klientów są jednak osoby, które takiej możliwości nie dostały. Są potrzebni na stanowisku, a ich praca jest niezbędna do sprawnego funkcjonowania miejsc, w których są zatrudnieni. Nasi bohaterowie w czasach koronawirusa to pracownicy kancelarii Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Ministerstwa Zdrowia, a także pracownicy porządkowi wykonujący swoją pracę w szpitalach, przychodniach, Kancelarii Prezydenta RP i osiedlach mieszkaniowych. Proste prace przy rejestrowaniu i segregacji przychodzącej poczty, proste prace polegające na utrzymywaniu porządku w miejscach publicznych. Proste, ale niezbędne.

Skoro klienci warszawskiego Centrum DZWONI w większości nie są na stanowiskach pracy, czym zajmują się trenerzy pracy? Przede wszystkim, mimo popierania akcji #zostanwdomu, pozostają w kontakcie ze swoimi klientami. Zmieniły się warunki utrzymywania kontaktu, ale jego potrzeba pozostała. Klienci korzystają z regularnych rozmów telefonicznych ze swoimi trenerami i psychologami, w czasie, których otrzymują wsparcie w zakresie rozwiązywania spraw formalnych, jak i chyba zdecydowanie ważniejsze w nowych, trudnych dla wszystkich warunkach wsparcie emocjonalne. O co najczęściej pytają nasi klienci? „Kiedy ten koronawirus się skończy?”, „Kiedy znów będziemy mogli się spotkać na grupie wsparcia na Kaczej?” „Kiedy będę mógł wrócić do normalnej pracy?” Mamy nadzieję i wierzymy, że jak najszybciej! Póki co działamy!